torstai 18. syyskuuta 2014

Olen rakastunut

Olen rakastunut. Tai tunne ainakin on ihan samanlainen. Rakkauden kohde ajatuksissain saa aikaan lämpimän, onnellisen, hymyn kasvoilleni. Vatsanpohjaa kutittaa. Kaikki, mitä hän tekee, on maailman hienointa. "Näitkö tuon hymyn?!" Sitä juhlitaan suurin riemunpurkauksin sitten yhdessä mieheni kanssa. Olemme rakastuneet vauvaamme.
Meidän vauvamme on tietysti maailman söpöin, ihanin ja kiltein. Darinin sanoin: "du är den vackraste jag mött". Ei haittaa, vaikka paitamme tahriutuu sinappikakalla, tai selkämme kastuu maitopulautuksista. Kaikki kauniit laulut muistuttavat sinusta, on meillä oma yhteinen biisikin, joka jäi muistoksi sairaala-ajasta. Meinaan Queenin Don't stop me now.Sitä tanssitaan aina yhdessä, ja silloin aika pysähtyy niinkuin elokuvissa. Maailmassa ei ole kuin me, sinä pieni rakkaani, upea isäsi, sekä minä. Maailman onnellisin äiti.
 Yöheräilyt eivät haittaa yhtään, eikä sekään, ettet nuku päivisin kovin pitkiä päikkäreitä, ja haluaisit koko ajan vain olla tissillä. Ei haittaa. Äiti rakastaa. Kunpa äiti vain osaisi rentoutua täysin, ettei aina tarvitsisi pelätä menettävänsä sinua, olethan vielä niin pieni ja hauras, vaikkakin jo yli kolmiviikkoinen. Äitiä itkettää, kun sinua itkettää. Kun pulautat maitoa ulos niin paljon, että sitä tulee jopa nenästäsi, äitiä alkaa itkettää, vaikka näytätkin suhtautuvan asiaan sinulle ominaisella tyyneydelläsi. Minulle tulee nopeasti sinua ikävä, ja kun kerrankin otat pitkiä päikkäreitä, täytyy minun selailla kuviasi kännykästä.
Äidistä olet maailman taitavin tyttö. Sinusta tulee varmasti paljon minua etevämpi ja fiksumpi, olen siitä aivan varma. Luonteesi on jo nyt kovin hurmaava, olet meidän perheen katu-uskottavin jäsen. Ihailen sinua valtavasti.
Osaat jo kannatella päätäsi pitkiä aikoja, viihdyt jo jonkin aikaa sitterissä ja jaksat ihmetellä leikkimaton roikkuvia leluja. Harjoitat jalkojasi jo kovasti, punget aika kovaa tukea vasten. Yöllä osaat jo kääntyä sängyssäsi vaikka poikittain, äitiä pikkuisen hirvittää. 
Vaikka äiti sanoikin joskus, ettei varmana anna lapsensa leikkiä iPadilla tai muilla aikuisten vehkeillä, koskea kännykkäänsä tai saada liikaa leluja, on hän jo nyt alkanut pyörtää päätöstään. Sillä sinä olet sulattanut hänen sydämensä täysin. (Terveissä rajoissa) kuka tuollaiselta söpöläiseltä voisi mitään kieltää?

Tyttö on kuvissa kuuden vuorokauden ikäinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Onko sinulla postaustoiveita? Kerro minulle! Onko sinulla jotain muuta sanottavaa? Rohkeasti vain :)